20 Aralık 2011

ilkay'ın gemicikleri - izmir


ilkaycığımın iş vesilesiyle gittiği izmir'de çektiği, ancak çekebildiği fotoğraflar. 'misafir' diyecektim ama zaten kendisinin bir sürü fotoğrafını çalıp bloglamıştım zaten. kendisi yakın aile kotasından burada ikamet etmektedir efendim. işte bunlar da taaa 2010 nisanında gittiği izmir'den. zavallıcım izmir'e gidip sadece bu fotoğrafları çıkartabildiyse izmir'i gezememiş, yaşayamamış demektir ki bu da benim kendisini zaten önsel bir gıcıklığı olduğu izmir'e gitmeye kattiyen ikna edemeyeceğim anlamına gelir. olsun. denemeye değer(di). buyrun...



bunlar izmir'e giderkenmiş...



ilk günün sonu. gittiğinin belgesi olsun diye yanlış açıyla çekilmiş saat kulesi.. bilirim tek başına gezememenin zorluğunu...





sağolsun bana tiltshift effect çalışabileceğim bir sürü foto getirmiş :)


işte ilkay'ın gördüğü izmir :( maalesef..



buğday..



içinde gezindikleri gemi mısır bandıralıymış...





izmir'de hangi fotoğraf çekilirse onun izmir olduğundan emin olunur, ben bilmiyorum. saat kulesi hariç. ama yukarıdaki değil heralde...






hilton. kordon.


7-9 nisan 2010

6 yorum:

lajvard dedi ki...

içine giremediğim tüm fabrikalar, hangarlar, limanlar vs. bana hep fotoğraf cennetiymiş gibi geliyor nedense. karabük demir çelik fabrikasının önünden geçerken cama yapıştığımı hatırlarım. pek kaskandım ilkay'ı, sakın şikayet etmesin. bir de, şu rengarenk siloları çekseymiş ya oralardayken.

lajvard dedi ki...

yanlış kişilerle gezmeseymiş kendini karantina sokaklarına, karataş merdivenlerine tırmanırken de bulabilirmiş. pasaportta tavla atmanın konforuyla kıyaslanmaz elbette.

ayrıca, 5 sene o dağların tepelerin üzerinden güneşin batışını seyreyleyen biri için tipik bir izmir fotoğrafıdır 19 numaralı fotoğraf. her kıvrımını ezbere biliyorum sanki. of...

saat kulesi hariçleri sayalım:

*asansör
*pasaport
*eski rıhtım (konak pier. malesef avm)
*sevgi yolu
*alsancak garı
*kadifekale

bir de bilen biliyor diyebileceğimiz simgeler:

*tekel binası
*kızılçullu
*susuzdede
*kızlarağası hanı
*varyant
*havagazı fabrikası
*gazi kadınlar sk.
*muzaffer izgü sk.

gezen bezgin dedi ki...

daha önce de konuştuğumuz gibi, bir yerde fotoğraf çekmek istiyorsan sırf o iş için gideceksin. yoksa bırak iş gezisini turistik gezi diye gittiysen bile güzel fotoğraf çıkma şansı çok düşük...

izmir'e gelince... desteğin için çok teşekkürler. elbirliğiyle biz bu kızı razı ederiz izmir'e.

izmir'e gelince II... o dediğin yerleri fotoğrafladıysan bi görsek. saydıklarından varyant'ı, gazi kadınlar sokağını (tabi ki :) ) ve pasaportu biliyorum. saymamışsın ama atatürk stadyumu da iyi fotoğraf verebilir. elde bir geniş açı olsun da .... haa bir de izmir deyince aklıma hep gündoğdu meydanı geliyor....

lajvard dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
lajvard dedi ki...

sokaklarında fellik fellik dolaştığım yıllarda ben o kadar fakirdim ki (bkz:öğrenci) bir fotoğraf makinem yoktu malesef! şimdi paraya para demediğimden ikiçeşmelik'in, basmane'nin, eşrefpaşa'nın ara sokaklarına makineyle bir başıma girmek yemiyor eskisi gibi. madem ki çözüm ilkay'dan geçiyor, çok başı ağrıyacak garanti ediyorum.


buca: dutlu sokak, baptist kilisesi, forbest, baltacı, gavrili malikanesi, hipodrom...

bornova: köşkleri saymakla bitmez. çoğu ege kampüs çevresinde.

bostanlı: balıkçı barınağı

panoramik fotoğraf:
tıngırtepe (buca)
seyirtepe (altınpark city olmuş adı, gidemediklerimdendir.)

gezenbezgin dedi ki...

listeye aldım...