1 Ekim 2012

neşekronik

kusura bakmayın da sıktım sıktım buraya kadar. en baştaki sözümü yeterince tuttum. burayı agucuk bugucuk bebek albümüne çevirmedim. ama benim en nihayetinde bir kızım var ve şu an istesem de istemesem de hayatımın en önemli hadisesi o. işte geçen 1 senede adım adım neşe..


7 aralık 2011. neşe 3 aylık. çirkin kel bir şey..



17 aralık 2011. neşe 3,5 aylık. artık yüzüstü durduğunda başını kaldırabiliyor.


8 ocak 2011. 4 aylık oldu...

kedilerle henüz bir ilişkisi yok. kediler onu inatla görmezden geliyorlar. kız canhıraş çığlıklar attığında azıcık rahatsız oluyorlar da oda değiştiriyorlar. tahmin ettiğimiz gibi kızın eşyalarına bulaşmadılar hiç. hatta kız rahat etsin diye yere serdiğimiz battaniyeye bile basmamaya özen gösteriyorlar. rotalarını şimdilik kıza göre çiziyorlar...

16 ocak 2011. artık 4,5 aylık diyelim. bir şeyleri öğrenmenin zamanı yavaş yavaş geldi. en eğlenceli metinlerden başladık, birlikte colin ward okuduk. sonra emma goldman'a geçtik. azıcık okuduktan sonra orta parmağını gösterir gibi yaptı. sanırım meseleyi kaptı :)


22 ocak 2011. neşe 5 aylık sayılır. kedilerle ilişki durumu stabil!

5 şubat 2012. artık 5 aylık. sarıp sarmalayıp dışarı çıkarıyoruz kızı sürekli. alışsın...

 25 mart 2012. 6,5 aylık. gülmeyi adam akıllı öğrendi artık. ek besine geçmenin etkisi var mıdır bilmem. ama o güldükçe biz de güldük, o kesin. artık onun da bir 'insan' olduğunu fark ettiğimiz zamanlar. duyguları varmış bunun?! sevinince gülüyor, kızınca bağırıyor, üzülünce dudak büküyor. çok kritik bir eşikmiş 6 ay...

 o kadar çok odtü'deyiz ki kızın geleceğini karartmış olmamız mümkün. "beşikten beri buradayım, bıktım. ben istanbul'a gideceğim" derse şaşırmayacağız...

duygularını belli ediyor artık dedik de aslında hala el-göz koordinasyonu sınırlı. mesela yemek yemek istemese de müdahale edemiyor daha. en fazla başını çeviriyor... ama çok pis (hala öyle)

12 nisan 2012. 7,5 aylık. "I must not sleep" tişörtü en çok yakışan tişörtü. o kadar benimsedi ki bu sloganı, destur edindi kendine. sümüklü bir kızım var.. yeşil yeşil. uzun süre o sümüğü ağzına atsın diye uğraştım, ilkay çok kızdı, ama öğretemedim de!

 20 nisan 2012. çok çabuk değişiyor huyu suyu. her hafta farklı bir bebek. daha önce teslim olurken şimdi direniyor mesela. her yemek seansı kavga seansı haline geldi...

 20 mayıs 2012. 8,5 aylık oldu. çok sevişiyoruz :)

24 mayıs. artık 9 aylık. kedilerle ilişki kurmaya çok hevesli. ama sürünerek ama emekleyerek onlara yetişmeye çalışıyor ama kediler sürekli kaçıyor. o gün (fotoğraf günü) naci beyefendi nihayet yanaşmaya karar verdi. sürtündüler bol bol...

 9 haziran. 9,5 aylık. çok tatlı oldu, çok ..


 kitapları eline verip fotoğraf çekmiyoruz. o ortada kitap bulunca affetmiyor. eee yalan yok, bebek ve kitap bir arada olunca gözüm hemen fotoğraf makinesini arıyor. kitap yiyen neşe diye bir albüm yapsam o seneki okuma listemiz çıkar herhalde :)

 21 haziran 2012. 9,5 aylık artık. kediler uzaktan gözlüyorlar kızı. eskisi gibi onun olduğu ortamdan kaçmıyorlar. daha ihtiyatlılar ama 'o var diye hayatımın düzenini bozamam' havasındalar sanki.

 ilk yırttığı kitap.. aşka inanmayan bir kızım var..

 o gün banyo yaptırdık. inat etti, giyinmeyecekmiş. ben de öylecene gezdiriyordum. aliço fotoğrafladı..

 artık oyun oynamak istiyor sürekli. artık eline ne geçtiyse. annesi, tencere kapağı, kedi kuyruğu, boş süt kutusu, lego, ne varsa.. durduramıyoruz...



 davranış genle de aktarılabilir iddiasının ispatı. ikisi de uyuyordu (yüksek iso ve fotoşop yoğun bir fotoğraftır. ne anası ne de danası uyandı bu fotoğrafı çektikten sonra)

 20 temmuz 2012. 10,5 aylık. tatildeyiz. bol bol emeklese de yürümüyor..

 8 ağustos 2012. masum görünüşlü olsa da değil. asla. inanmayın...

 dötü

 babaannesi ile dedesi baktı kızıma bir süre. mutlu mutlu 1 ay geçirdiler (en azından bana söylenen bu)

 şalvarlı zibidi...

 24 ağustos 2012. erken doğum günü partisi. muma karşı ne hissedeceğini bilemedi neşecik :)



 1 yaş fotosu... ama lütfen dikkat. 1 sene önceki fotoğraflarımda az buçuk yine saçım vardı. şimdi işte bu kadar. yazı yazılırken daha da az. 1 senede kel kaldım! hayatımın kadınları....

 26 ağustos 2012. resmi olarak hala 1 yaşında değil. babası gibi yaş gününde yürüsün diye idman yapabileceği yegane yere geldik (doğru tahmin, odtü'nün çimleri). ama yürümedi...

 29 ağustos. bir yıla bir gün kala.. resmen ifadesi değişti kızın... bir de yaramazlığı aile sıralamasına girebilirmiş anneme göre. 1 numara tabi ki tuba hanım...

1 eylül 2012. bir yıldan 1 fazla. artık bebek değil çocuk kategorisinde. büyümüş de benim kızım...

not: hala yürümüyor...

Hiç yorum yok: