15 Şubat 2010

kalibrasyon sorunu


arkadaşlar,

bloga koyduğum fotoğrafları siz benim gördüğüm gibi görmüyorsunuz. çok alengilli bir cümle olsa da bu bir gerçeğin ifadesi. efendim ben fotoğrafları kendi monitörümün ayarlarına göre düzenliyorum (mesala bende parlaklık 85/100 iken kontrast 95/100 dü mesela). aynı ayarlar sizin monitörlerdeki ayarlarla aynı olmadığı için benim "aaa ne şahane oldu!" diyerek koyduğum fotoğrafları "amannn ne boktan bir şey bu. neden koydu ki buraya" tarzıyla izliyorsunuz. bunun doğrudan bir çözümü yok ne yazık ki. ama en başta fotoğraf makinesi ile monitör ayarlarını kalibre edebiliriz. sonra da yaşasın mönitörlerin ve ekran kartlarının kardeşliği diyerek tüm bilgisayarları birbirileri ile kalibre edebiliriz. bunu yapınca daha önce yaptığımız fotoğraflar karanlık, boğuk, silik, abartı renkli ya da çok kontrastlı gelecek. aslında buna değer mi bilmiyorum da. aslolan matbu hali neticede. neyse girişimlerim sürecek. bilgilerinize....

Hiç yorum yok: