6 Ocak 2012

75-300mm

bilirsiniz, hep bir zoom lensim olsun da kendime yetecek kadar kuş fotoğrafı çekeyim diyordum. tamron 75-300mm f:4/5.6 macro'yu fiyatı düşmüş görünce bir arkadaşın da gazına gelip aldım hemen. sonuç tam bir hayal kırıklığı. 'kendime yetecek' kelimesini her kullanışım çok bilinçliydi. adam gibi kuş fotosu için en az L serisinin 70-200'üne geçmek gerektiğini biliyorum. tabi ki doğal hedef aynı serinin100-400mm'ü. en başta azçok diyordum ama. çok ama çok başarısız bir lens olduğuna kanaat getirdim. haa ışık güzel olunca tripod kullanamdan dahi macro'da iyi sonuç verdiğini de gördüm. ama amaç kuş fotoğrafına giriş olunca hezimet. ya bu sevdadan vaz geçeceğim temelli, veya arabayı satıp o lensi alacağım...


ama lensin bana şöyle bir artısı oldu. atıl hale geçmiş bir bünyeyi bahaneyle araziye vurdu da az çok kendime geldim. gelmişim demek doğru sanırım. şimdilerde götümü  yerden 1 santim dahi kaldırmak istemiyorum. işte o nedenle eski fotoğrafları deşip duruyorum. bahaneyle eldekileri tüketiyoruz. yıl sonu bilançosu...





ankara. 16 haziran 2012. dolu. konya yolu dolu nedeniyle kapandı... ben de hangi sebeple hatırlamıyorum evdeymişim işte....


------------------------------

işte o 75-300mm ile ilk denemelerim. anca damdaki hırsız saksağan fotosu. o bile anca bu kadar işte...





bunlar da makro denemeler...



farkına vardım da ne kadar uzun zamandır kediler yokmuş bu blogda. neşe'mize rağmen hala inatla evdeler. birlikteyiz...




18-22 temmuz 2011...

--------------------------------------


inat ettim ya kuş fotoğrafı çekecem. odtü'ye gittik..



kedi de olur bana. yeter ki şu tamron azıcık keskinlik versin. yok! nasıl bir ışık istiyor ben anlamadım. tamam elimizde tripod da yok ama, şu öğle ışığında bile bu enstantane verilmez ki...




şu ala kargayla o kadar uğraştım ki...

14 ağustos 2011. odtü...

---------------------------------------------------


işte o bahanelerden biri. yine kuş çekecem diye yola düştüm bisikletle. eymir'deyim sabahın köründe. ama yeterince erken değilmiş. kuş muş bulamadım... ama iyi pedalladım. keyif






odtü bisiklet takımı... 

23 temmuz 2011. eymir...


Hiç yorum yok: